søndag 30. november 2008

Unnskyld!

Okei, da starter jeg med å be om unnskyldning for at jeg har vært litt lat på blogginga i det siste. Det er sant. Men det skal også sies at jeg er ganske sliten for tiden. Nå skal jeg ta meg litt tid i hvert fall.

Denne uka skulle vi egentlig integrert oss fullt i klassen, men vi var visst ikke så ladd for det. Derfor ble vi med i fransktimene, men droppet histo-geo. Av og til er det bedre å ha timer der vi kan snakke norsk. Hodet mitt begynner å ligne en grøtsuppe nå. DERFOR ER DET DIGG AT DET SNART ER FERIE! <-- må bare påpeke det. Vi ble i hvert fall med i fransken. Der leser vi en bok av Zola, La Bête humaine (depressiv greie fra den naturalistiske perioden). Eller klassen er allerede ferdig og ligger milevis foran med tableauer og andre fancy ting vi skal gjøre. Dessuten har vi nå også fått en ekstra mattetime i uka. Det er bare fram til jul. Gudskjelov. Vi jobber energisk med innleveringer og alt annet disse lærerne måtte finne på. I tillegg tar det seg opp med luciaøvinger. Både sang og dans skal gjøres klart. Denne uka skal vi ha seksjonsmiddag hos Astrid. Jeg gleder meg , det blir sikkert veldig koselig! Karoline, Evelyn og jeg skal gjøre innkjøpene, og antageligvis lage maten. Jeg vil lage crumble aux pomme også, det er så fantastisk. Dessuten er det ikke veldig komplisert.

Jeg må bare si at det går veldig bra i Frankrike nå. Vi har det bra. Skal ikke snakke for alle 6, men det er kanskje sånn stortsett. Men jeg tror jeg snakker for alle, når jeg sier at 17. desember kan bare ikke komme fort nok. HEHEHE da tenker jeg det blir liv i Norge. Ellers er det ikke mer å si altså! Bare en ting, produksjonen av klesplagg har tatt seg helt utrolig opp her nede. Her både hekles det og strikkes, og det meste blir lagd. Hemmeligheten er at all slekt og venner skal få et helt antrekk som er enten hekla eller strikka. Så, da var katta ute av sekken.

Nå skal jeg stikke ned å spise :) Vi snakkes folkens

Ingen kommentarer: