onsdag 12. november 2008

skeptisk

Jeg tror vertsen min prøver å fete meg opp. I går spiste vi bare kaker til middag. Kan så klart ha noe med at vi spiste helt sinnsykt mye til lunsj, men jeg vet ikke altså! De må bare ikke tro at jeg går på den, ånei da. Jeg har gjennomskuet planen deres.

Forresten på jo han stakkars sønnen her mislike meg. For noen uker siden var han på do, og gjett hvem som klarte å buse inn?! Det var så klart meg. I går satt han i badekaret da jeg storma inn. Herregud, jeg hadde lyst til å dø av skam. Så i kveld har jeg prøvd å gjøre litt opp igjen ved å spille med han. Jeg er så sliten at jeg kunne sovna sittende med kortene i hånda. Men hallo, så lenge han er med backer ikke jeg ut. Uansett skal det bare sies at han burde lære å låse døra.

I dag begynte med akrobatikk i gymmen. Det gikk utrolig bra for meg som er så løs og ledig. Flere ganger måtte Evelyn og jeg stupe baklengs kråke foran resten av klassen. Det var så pinlig! Men vi tok det faktisk litt igjen senere da vi klarte å sette 2 tomannspyramider inn i en. Nå tror sikkert alle at vi er fra Kina. I hvert fall skal det sies at jeg føler en sterk uvilje mot denne typen gym. Det er ikke helt min greie. Men gymlæreren vår på sikkert 100 klarte å sprette rundt og slå hjul. Det skal sies at han var utrolig sprek i dag. All creds til han.

Bitteliten franskundervisning.
- Alors = okei, kom igjen, jes og slike ting man bare putter inn for å ha noe å si. Hvis man skal være lærer i Frankrike er det obligatorisk at alors er favorittordet ditt.
- On y va = direkte oversatt betyr det vi går dit (tror jeg, er ikke helt 100% sikker), men brukes også om at nå begynner vi. Også velbrukte ord i en lærers vokabular.
- BON = god. Jeg tror ikke det betyr så veldig mye mer enn det, eller det brukes kanskje som okei. Dette er det "siste" ordet til lærerne. Regner med at vi hører det ca 40 000 ganger daglig. Det sies også ofte med litt trykk og en høy stemme.

Ellers er det kanskje ikke så mye mer å si. Jeg chiller hos vertsen denne uka. Veldig behagelig :)

Ingen kommentarer: