søndag 16. november 2008

Tilbake til internatet

I morgen er det skole igjen (heldigvis begynner vi klokka 9!) og tilbake til internatet. Nå har jeg vært utrolig lenge hos vertsen, og det har vært behagelig :) Gleder meg kjempemye til den fantastiske maten i kantina. Det blir bra tenker jeg.

Igår lagde Evelyn og jeg eplekake. Det ble 2 stk, en til vertsen til Evelyn og en til min. Begge 2 er fortsatt hjemme hos meg, og vi spiste halvparten av begge ca. De ble veldig gode.

Ellers i Bayeux har det ikke skjedd så mye, har ratt litt mer saftig sladder å komme med etter en uke på internatet. Nå er det bare 2 skoleuker igjen før vi skal integreres totalt i klassen. Tror jeg gruer meg litt, for det blir sikkert slitsomt med fransk hele tiden. Nå har vi i det minste 10 timer i uka der vi slapper litt mer av med Astrid Seksjonsleder. Vi jobber jo så klart da også, men det er ikke så stress, siden vi snakker jo en del norsk. Men hallo, vi hadde det skikkelig koselig i siste time på torsdag! Det hadde seg nemlig sånn at rett etter matpausen var jeg ikke så innmari ladd for å ha 4 timer til, så jeg spurte Astrid om hun kunne be oss fri så vi kunne gå og drikke te et eller annet sted. Det skjedde ikke, men hun hadde kjøpt inn en del godsaker så vi hadde noe å spise i siste time. Varene bestod av jus, bananer, klementiner, kjeks og sjokolade. Det var bare så herlig å chille med en liten goûté som det kalles på fransk. Skal innrømme det at jeg spiste 3 bananer. Blir nemlig litt underernært på bananer hos vertsen, så jeg måtte fylle opp litt.

Nå er det virkelig ikke lenge igjen til jul, og vi teller ned til Norge som aldri før! Hvis jeg regner denne dagen som ferdig, så er det faktisk bare 30 dager igjen!! Tiden har gått fort altså. Vi snakker om Norge og alle folkene våre hver eneste dag :) Vi savner dere jo

Ingen kommentarer: