tirsdag 26. mai 2009

tjenare folkens

Nå begynner ferien å nærme seg veldig fort. Plutselig var det bare 3 uker igjen av mitt år i seconde. Det synes jeg er helt greit. Regner også med at jeg har kommet inn til neste år, selv om noen av de siste karakterene mine ikke var helt stabile. Har ikke tid til å øve særlig på prøver vettu. Vi har så mye annet å gjøre. Sola skinner jo til en viss grad. Men nå er det siste innspurten før slutten, og disse franskmennene fornekter seg ikke. Fri, hva er det for noe?

Vi har fått vite navnet på vår nye sekjonsleder til neste år, og vi gleder oss til å møte henne! Dessuten ramler også navnene på de nye secondene inn. Så langt har vi fått høre om 3 stk. Jeg gleder meg skikkelig mye til å møte dem altså. Første gangen blir vel grillfesten eller noe tenker jeg. Har hørt at i år var det mange kandidater, og at man måtte ha alt helt perfekt hvis man skulle komme inn. De 6 som har fått plass kan altså med andre være stolte av seg selv. Igjen, jeg gleder meg veldig til å se de nye. En ting som er litt dumt, er jo at terminale forsvinner. De er jo så koselige alle sammen! Egentlig burde det vært sånn at folk bare ble.

Nå i det siste har jeg ikke skrevet like mye som før. Jeg skal prøve som best mulig å oppdatere mer de siste ukene. Fortsetter sikkert litt i sommer også med bilder ogsånt. Det minner meg på at jeg har lovt bilder fra 17. mai! For å komme med en kjapp oppdatering av den helga, så var det shopping og ut på Flower bar. Noen ettårige ble ganske fulle, mens jeg holdt meg med de edru folka. Vi hadde det sikkert like gøy :D På lørdagen feiret vi vår herlige grunnlovsdag selv om det var den 16. mai. Opplegget var sånn at vi gikk gjennom gatene i Rouen mens vi sang litt sanger, tok en tur innom vår kjære Rollonstatue (som vi forøvrig er veldig lei av å se i Årnes og på Hamar), før vi endte opp på skolen til guttene. Der var det liten sermoni, før vi fikk en minimalistisk fransk frokost. Etter frokost og sang, dro vi ut til et minnesmerke der vi sang enda litt mer. Tilslutt sto lunsjen for tur, men den kom vel rundt 2 timer etter det igjen. Enkelte var nær døden av sult. Andre igjen var kanskje ikke så ladd for å spise noe som helst. På ettermiddagen, tilbake i Rouen, surret jeg litt rundt med Vidar i gatene(fortsatt i bunad!). For å være ærlig så rotet vi oss litt bort. Men det var jo uansett koselig det. Denne kvelden sto La Couronne på tapetet. Frankrikes eldste vertsskap faktisk. Riktignok synes de er litt for rotete, men det funker fett. Denne kvelden var det jo også Grand Prix, med vår alles herlige Alexander Rybak. En del folk stakk i leiligheter for å se finalen og seieren, mens andre ble igjen og betalte regninger. Det ble selfølgelig en liten fest denne kvelden også. Stemningen sprengte omtrent taket, da tvtitterne også kom ut. Vi dansa og hadde det utrolig morsomt hele kvelden. Det var ikke så gøy å stå opp kl 09.00 dagen etter for å ta toget tilbake til Bayeux. Så ja, det var da helgen i Rouen. Jeg fikk ikke sagt ha det til terminale der, så jeg satser hardt på at jeg ser mange igjen på den beryktede grillfesten.

Helgen etter møtte jeg mamma i Paris. Det var utrolig kos å se henne igjen! Vi chillan for det meste, men rakk også å ta en titt i Louvre og lekre Montmartre. Det ble naturlig nok litt shopping. Nå er mamma her i Bx med meg :D Hun drar heller ikke før om veldig lenge. Det er jaggu meg bra.

Nå skal jeg snart få ut fingern med de bildene. På fransk er uttrykket "få ut fingern" vulgært. Måtte bare si det. De mener jo rumpestumpen vet dere. Det er det jeg har tenkt til hvertfall. Så vi preikast godtfolk

Ingen kommentarer: