søndag 8. mars 2009

okei, NÅ :)

Da satt jeg her igjen ! Idag blir det litt annerledes enn det jeg pleier, jeg skriver først og så kommer bildene etterpå. Det er så stress med å få alt til å passe ogsånne ting. Tror det er noe rart med denne siden. Jeg bruker i hvert fall en evighet.

Første uka etter ferien var ikke så utrolig digg at det gjorde noe. Man kan på en måte si at det var Uka Fra Helvete. Vi hadde ikke timer i fransk, for de i andre og tredje klasse hadde prøveeksamen. Da fant fransklæreren vår at hun skulle gi oss 2 innleveringer på en uke. Det var ganske mye arbeid. I tillegg var det noen som syntes det var veldig gøy å sette i gang brannalarmen. Den ringte hele 9 ganger. Og det var midt på natta enkelte ganger. Så klart, surveillantene måtte jo prøve å få en slutt på det, så de tvang oss til å stå ute midt på natta. Det er fortsatt kaldt i frankrike altså. Uka ble bare slitsom og lite morsom. Eller, det var en ganske positiv ting da. På fredagsmorgenen satt vi lenge til frokosten, Evelyn, Karoline og jeg. Vi begynte ikke før andre time. Så satt vi helt til vi ble jaga ut. Vi tok baggene på ryggen og gikk ut. Mens vi gikk over parkeringsplassen hørte vi at noen hadde satt på anlegget sitt for å si det sånn da. Vi ser litt rundt, og der sitter Tintin helt alene i bilen sin, med sneipen i munnviken og hører på AC/DC. Vi gliser litt og fortsetter et stykke. Tror han til og med så at vi gliste. Så sier Evelyn: "Vi skal ikke spørre om tintin kan kjøre oss til skolen?" Karoline og jeg var jo enige om at det var en ganske så lur idé, så vi diskuterte litt frem og tilbake om hvem som skulle spørre. Det endte med at Evelyn spurte og jeg måtte sitte foran. Det var helt utrolig morsomt. Alle tre satt der og holdt på å sprekke totalt ut i latterkrampe. Hjalp ikke da han skulle forklare hvilken linje han gikk på. Tintin skal kjøre skikkelig, skikkelig, skikkelig store lastebiler i følge han selv. I tillegg trodde han at vi ikke hadde hørt om AC/DC. Vi er ikke helt bortevekk i norge altså. Så det ble vel egentlig ukas høydepunkt. Han sa vi bare kunne spørre igjen senere om vi trengte en ride.

Denne uka som var nå, altså nr 2, gikk litt bedre. Vi fikk karakterer og de var ganske bra. Det var en veldig opptur for meg i det minste. Ellers var det også greit med MYE mindre arbeid. Vi kunne sitte ute i sola og lese bøker i friminuttene. Det er faktisk helt utrolig mye varmere her enn før ferien. Tror ikke jeg har brukt superundertøy en eneste gang. Evelyn og jeg satt ute på onsdags ettermiddag. Da var det en guttegjeng som spilte fotball rett foran der vi satt. Han ene var en ganske ivrig type. Lurte på hva vi het, og alle disse tingene, og om vi hadde kjærester. Begge sa så klart ja, selv om det ikke er tilfellet. Han sa at han skulle dra til Norge for å banke dem opp begge to , watch out. Han fyren spilte keeper, og hver eneste gang han redda en ball bare måtte han snu seg og vise tommelopp til oss. Han drev og rulla rundt på bakken og heiste seg opp i tverrliggeren. Vi gikk tilslutt inn da han la jakka si rundt skuldrene mine, jeg prøvde forgjeves å si at det gikk bra, men han hørte ikke. Jeg har mailen hans hvis noen er interessert. HEHEHE

Denne helga har vært ganske grei. Skulle ta bussen hjem fra Bayeux. Vanligvis stopper bussen på alle stasjoner, og jeg går av på første. Men ikke denne gangen nei. Dama var helt brød i huet, så jeg måtte gå i 3 km fra en liten landsbygreie langs en 4-felts vei der bilene kjører i 130 sikkert. Med baggen min på ryggen så klart. Det var litt stress. Men i går var vi på IKEA i Rouen, og det ble med 3 kataloger tilbake for å si det sånn. Nå har jeg tenkt til å pløye igjennom den et par ganger i den nærmeste framtid. I morgen begynner jeg klokka 10 og det er helt sykt digg. På onsdag skal vi se "Vildanden" av Henrik Ibsen i nabobyen Caen. Men det blir på fransk da. Jeg gleder meg! Ellers er det vel ikke mye mer å rapportere. Skriver hvis jeg kommer på noe :)

Snakkes !

Ingen kommentarer: