mandag 30. mars 2009

mandag . . :)

Denne uka er jeg hos vertsen! Derfor jeg ikke blogga i helgen altså :) Kan jo ikke gå for lang tid uten å oppdatere alle mine kjære hjemme i Norge!

Nå har jeg endelig klart det! Stjerna er blitt tatt bilde av! Har jo tross alt lovt å legge ut bilde av han, men det tok bare utrolig lang tid før han kom tilbake. Jeg har ventet tålmodig, visste jo at han ikke var borte for godt.. hehh.. men igjen, HE'S BACK! dere er nødt til å gjette hvem han er da.


I helgen var jeg utpåtur med vertsen til Bourges, som ligger et sted midt i Frankrike. Der var vi for å feire bursdagen til min vertsmors far. Vi var på en slags konsert, mer presist så var det vel korpset til flyvåpenet som spilte. Det var fint og greit, men jeg står fortsatt ved at jeg ikke er spesielt glad i blåseinstrumenter sånn generelt. Ellers var det utrolig koselig! Floraine og jeg bodde i et lite poolhouse(i mangel av bedre ord) 20 meter unna huset. Føltes nesten som å bo på hotell. Vi hadde eget bad og kjøleskap og greier. Maten var helt fantastisk. Hvis vi skulle vært lenger, hadde faren for at jeg skulle legge på meg betraktelig vært STOR. Alt i alt, jeg er fornøyd med at jeg ble med. Selv om tydeligvis alle andre i seksjonen bestemte seg for å være sosiale akkurat denne helgen. Men men, det kommer flere helger.

Har også andre nyheter å komme med nå. Katta er forsåvidt ganske ut av sekken, men nå er det offisielt: JEG SKAL BO MED EVELYN OG KAROLINE! Vi snakker en 3-mannsleilighet som foreløpig heter Jens, men til neste år blir døpt Hovedkvarteret. Grunnen er fordi egentlig er vi spioner, uten at jeg går nærmere inn på det. Leiligheten er kjempefin, og vi gleder oss veldig mye alle tre. Så hvis noen der ute føler for å komme på besøk fra høsten og utover, er det bare å si i fra! Vi har antageligvis nok plass :)
Ellers så har vi hatt conseil de classe, der lærerne våre snakker om oss og setter karakterer osv. Det gikk ganske greit, og jeg kommer nok inn på linja jeg ønsket meg. Til neste år kommer jeg til å gå det vi kaller L-linja ( eller litteratur-linja om du vil). Der er det en del språk, historie og geografi, og siste året masse filosofi og litteratur. Sånn sett er det den enkleste linja å komme inn på, men de sier at det vanskelig nok for de norske der. Vurderer faktisk å ta MATTE som fordypning til neste år, men må vurderes i forhold til hvor mange timer det blir i det faget. Hvis ikke så blir det engelsk. Uansett er det ikke mange til på L, men en del selvstendig arbeid. Det er helt greit for meg. Ser egentlig litt for meg til neste år at Evelyn og jeg bare chillern hjemme i leiligheten, mens Karoline henger på biblioteket med Louise så mye hun kan. Skal innrømme det at jeg ennå ikke har satt min fot i det biblioteket. Burde vel ta en tur snart. -.-
Okipoki, da var det ikke veldig mye mer å si for denne gang! Sender med litt bilder :)

1 kommentar:

Mariann Bakken sa...

JEG KOMMER :D