lørdag 10. januar 2009

ohjee, første uka!

Nå har vi vært en uke i Bayeux. Det har gått ganske greit, selv om jeg er veldig sliten nå. Skal innrømme det at jeg sov 13 timer i natt. Okei, jeg begynner på starten




Søndag dro jeg tilbake. Flyet var SÅ KLART forsinka. Det var kjempekjedelig og jeg ble ganske stressa for at jeg ikke skulle rekke toget til Bayeux. Vanligvis liker jeg å være i fly, men da var jeg ganske sint for at de ikke kunne lande den hersens greia. Vi drev nemlig og sirkulerte paris i en halvtime! Herregud, da var jeg irritert. Men heldigvis fikk jeg bagasjen fort da vi endelig hadde landa, og grabba en taxi fortest mulig. Taxisjåføren var veldig hyggelig og snakket masse. Lurte på om det var helt mørkt i Norge for tiden og hvor kaldt det egentlig var. Vanlige ting. Plutselig kommer det på radioen at det var streik på togstasjonen. Da så jeg virkelig for meg at Karoline og jeg måtte sove natta over i Paris. Ikke at det egentlig var å forakte. Bildet er forresten Karoline som ikke er så ladd for å bli tatt bilde av. Da jeg kom til stasjonen, oppdaget jeg at det gikk tog til Bayeux, men det første vi kunne ta gikk ikke før halv 1 og det skulle ta 3 1/2 time! Dermed ville vi ikke være framme før nesten kl. 04.00 på morran. Så da var det bare en ting å gjøre for oss, vi fant en restaurant som var åpen og bestilte mat. Dagen etter slapp vi heldigvis første del av skolen. Vi slapp faktisk også en fysikkprøve jeg hadde gruet meg til hele ferien ( om mol, hvis det er noen der ute som har peiling så hadde jeg satt pris på hjelp, jeg er HELT lost. ).


Mandagen var helt grei den. Ikke spesielt morsomt å komme tilbake til skolen. Internatet var også helt ok. Vi hadde det morsomt i det minste. Det eneste problemet var at det var så utrolig kaldt den kvelden. Litt seinere fant vi ut at det hadde vært 12 grader!! Så det var jo ikke rart det var umulig å stå opp dagen etter. Denne uka har egentlig vært utrolig morsom på internatet. Planene om å gjøre masse lekser gikk på en måte litt i vasken. Vi var jo så klart nødt til å gjøre noe. På fredagen hadde vi nemlig vår første ordentlige franskprøve. Torsdagskvelden gikk brannalarmen. Innerst inne har jeg lyst til å kverke den tulling som holder på sånn. Jeg tror det gikk ganske rett vest for min del på den prøva. På bildet ser dere det utrolig ryddige rommet vårt. Ingen gadd å gjøre noe som helst. Forøvrig, vi snakker fortsatt bare tull rundt det bordet der. Lærerne har bestemt seg for å virkelig proppe på med mange prøver, så på under en uke nå har vi 3 forskjellige. Jeg kommer aldri verden til å rekke noe som helst. Dessuten NESTE HELG ER DET NYTTÅRSBALL! Jeg gleder meg helt ekstremt! Jeg tror det kommer til å bli skikkelig bra.

I dag er det bursdagen til Floraine, vertssøstra mi. Hun blir 15 år og vi skal ut og spise på en slags fancy restaurant i kveld. Jeg tror det er sånn at man må pynte seg, men jeg er ikke helt sikker så er nødt til å spørre etterpå. Jeg skal gi henne to Bjørn Borg boxere. De er utrolig gode altså.

Forresten , her ser dere hvordan kroken "min" ser ut. Nå har Evelyn , Karoline og jeg flyttet sengene våre sammen. Den med rosa sengeteppe er Karoline sin, min er i midten og Evelyn sin til høyre.


Oki, ellers er det ikke mye mer å si om den første uka i Bayeux. Skal skrive hvis jeg kommer på noe utrolig interessant! :)

Ingen kommentarer: